Na VŠB-TU Ostrava se učí i přes Facebook. Studenti si to pochvalují
Podle pilotního projektu realizovaného týmem Ekonomické fakulty VŠB - Technické univerzity Ostrava se až 60 % zapsaných studentů aktivně zapojilo do výuky předmětu E-marketing, která byla dostupná také přes sociální síť Facebook. Studenti nejvíce ocenili inovativnost související s využíváním nových technologií ve výuce, osobní přístup pedagogů a možnost komunikovat s nimi online. Následný výzkum mezi studenty předmětu ukázal, že sociální síť Facebook denně využívají.
„Bez ohledu na obor je na sociálních sítích a konkrétně na Facebooku důležité zachovat autentický a neformální přístup ke studentům, na nic si nehrát a mluvit jejich jazykem. Bez zajímavého obsahu není stránka atraktivní. Vyučující by se měli snažit sdílet poutavé a přitažlivé, někdy možná i překvapující příspěvky," říká vedoucí výzkumného týmu Vojtěch Klézl. Univerzální návod, jak se studenty komunikovat na sociálních sítích však dle odborníků neexistuje. Vždy bude záležet na tom, jaké má vysoká škola nebo fakulta zaměření.
Facebooková stránka předmětu E-marketing byla zavedena jako doplněk k osobnímu kontaktu na přednáškách a cvičeních. Až 60 % uživatelů pravidelně „lajkovalo" a komentovalo příspěvky na facebookové stránce E-marketingEkf. Alespoň jednou kliklo na tlačítko „like" 64 % studentů. Sdílet vlastní příspěvky je ale lákalo méně. Asi 17 % z nich bylo výrazněji aktivních a alespoň jednou sdílelo i vlastní příspěvky, videa nebo odkazy na zajímavé tipy.
Studenti byli na stránce nazvané „E-marketing Ekf" upozorňováni na nadcházející přednášky, nacházeli zde odkazy na doplňkové studijní materiály, výsledky hodnocení testů a úkolů. Mohli komentovat, pokládat pedagogům otázky, vzájemně diskutovat a sdílet své vlastní nápady a zajímavé odkazy. „Uživatelé by neměli být aktivitou stránky zahlcováni. Stačí zachovat frekvenci publikování nových příspěvků asi 2-4krát týdně," říká členka výzkumného týmu Pavlína Pawlasová.
Z následného výzkumu mezi studenty předmětu E-marketing vyplynulo, že až 90 % z nich navštíví svůj soukromý profil na sociální síti alespoň pětkrát v týdnu. Více než dvě třetiny (70 %) si pak profil kontrolují dvakrát denně. Osloveni byli všichni studenti studující předmět E-marketing. Výběrový soubor obsahoval odpovědi 115 uživatelů.
Pilotní projekt zavedení a následného zhodnocení přínosu facebookového profilu vyučovaného předmětu E-marketing byl realizován týmem Ekonomické fakulty Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava. Výuka předmětu E-marketing bude tímto nástrojem nadále doplňována.
zdroj: tisková zpráva VŠB-TUO
Houseboats.cz - návrh, výroba a prodej Hausbótů
Aktuality MŠMT ČR
-
Rada pro odborné vzdělávání
-
Výzva Podpora přípravy sportovních talentů ve školách s oborem vzdělání Gymnázium se sportovní přípravou pro rok 2025
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vyhlašuje Výzvu pro podávání žádostí o poskytnutí neinvestiční dotace: Podpora přípravy sportovních talentů ve školách s oborem vzdělání Gymnázium se sportovní přípravou pro rok 2025.
-
Výzva Podpora přípravy sportovních talentů ve školách s oborem vzdělání Gymnázium se sportovní přípravou pro rok 2025
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vyhlašuje Výzvu pro podávání žádostí o poskytnutí neinvestiční dotace: Podpora přípravy sportovních talentů ve školách s oborem vzdělání Gymnázium se sportovní přípravou pro rok 2025.
-
Výzva Na učitelích záleží – rok 2025
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vyhlašuje Výzvu pro podávání žádostí o poskytnutí neinvestiční dotace: Na učitelích záleží – rok 2025.
-
Výzva Na učitelích záleží – rok 2025
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vyhlašuje Výzvu pro podávání žádostí o poskytnutí neinvestiční dotace: Na učitelích záleží – rok 2025.
-
Vzdělávací program Základy pedagogiky a psychologie pro nekvalifikované pedagogické pracovníky vyučující v českých školách v zahraničí
Národní pedagogický institut ČR připravil ve školním roce 2024/2025 vzdělávací program Základy pedagogiky a psychologie pro nekvalifikované pedagogické pracovníky vyučující v českých školách v zahraničí.
-
Pozvánka na webinář ECML - nástroje z projektu ICT-REV
-
Statistická data o ICT ve školách v podobě otevřených dat
V souvislosti s plněním opatření 5.3.1 Strategie digitálního vzdělávání jsou útvary zodpovědné za zjišťování dat a informací povinny zajišťovat zveřejňování dat o využívání digitálních technologií pro učení a kvalitu rozvoje digitální gramotnosti a informatického myšlení žáků, a to v otevřených formátech k volnému využití a k dalším analýzám. Z tohoto pohledu publikuje ministerstvo údaje z výkazu R13-01 o ředitelství školy, které se dotýkají vybavení školy počítači (oddíl XV.) a ostatními ICT (oddíl XVI.).
-
ECML ve spolupráci s Evropskou komisí nabízí možnost účasti na think-tanku
-
Pro veřejnost
-
Výzva na podporu účasti dětí na předškolním vzdělávání v roce 2025
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vyhlašuje Výzvu na podporu účasti dětí na předškolním vzdělávání v roce 2025. Výzva je zaměřena na podporu účasti na předškolním vzdělávání dětí se sociálním znevýhodněním a dětí, jejichž rodina se nachází v dlouhodobé nepřiznivé finanční situaci nebo se v nepříznivé finanční situaci ocitla dočasně.
-
Výzva na podporu školního stravování žáků základních škol v roce 2025
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vyhlašuje Výzvu na podporu školního stravování žáků základních škol v roce 2025. Výzva je zaměřena na podporu školního stravování žáků a žákyň základních škol, jejichž rodina se ocitla v nepřiznivé finanční situaci, s cílem umožnit zlepšení podmínek pro řádný průběh školní docházky těchto žáků a žákyň. Výčet oprávněných žadatelů a další důležité informace naleznete přímo ve Výzvě, která je včetně příloh připojena níže.
-
VÝZVA MŠMT - FINANČNÍ ZABEZPEČENÍ ČINNOSTI CÍRKEVNÍCH ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ V ROCE 2025
Výzva Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy k podání žádostí o poskytnutí dotace ze státního rozpočtu na činnost škol a školských zařízení zřizovaných registrovanými církvemi nebo náboženskými společnostmi, kterým bylo přiznáno oprávnění k výkonu zvláštního práva zřizovat církevní školy, pro kalendářní rok 2025 - VCŠ 2025/1
-
Směrem k harmonizovanému přístupu k mikrocertifikátům v České republice
Cílem dvouletého projektu (září 2024 – srpen 2026) s názvem „Směrem k harmonizovanému přístupu k mikrocertifikátům v České republice“ je vytvořit jednotnou národní strategii pro mikrocertifikáty napříč sektory vzdělávání a odborné přípravy. Tento projekt je spoluprací mezi OECD, Evropskou komisí a Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy České republiky s cílem podpořit flexibilní, otevřený a na trh práce reagující vzdělávací ekosystém v ČR.
-
Mikrocertifikáty