Nanotechnologie – báze pro mezinárodní spolupráci
Na Vysoké škole báňské - Technické univerzitě v Ostravě vznikl nový projekt se zaměřením na nanotechnologie s názvem: Nanotechnologie-báze pro mezinárodní spolupráci.
Cílem projektu je vytvořit aktivní vědeckou skupinu na bázi nanotechnologií pod vedením významné zahraniční vědecké osobnosti, kdy v týmu budou zahraniční vědečtí pracovníci, reintegrující se čeští vědečtí pracovníci a mladí tuzemští pracovníci. Tým je tvořen dvěma odbornými skupinami.
Jedna skupina pod vedením prof. M. Cady (Dalhousie U.) bude odborně rozvíjet vědecký výzkum v nanomagnetizmu a nanofotonice (získání nových fyzikálních poznatků o reálných magnetických nanostrukturách a nanočásticích, diagnostika pomocí spektrální elipsometrie, magnetooptiky a techniky plazmonových vln, modelování nových nanofotonických struktur s implementovanými defekty, a další.).
Druhá skupina pod vedením prof. P. Filipa (Carbondale U.) se bude orientovat na vývoj a využití nanomateriálů na bázi kompozitů aluminosilikát + nanočástice kovů, na charakterizaci otěrových částic emitovaných do prostředí frikčními procesy a na vývoj metodik pro hodnocení a charakterizaci nanomateriálů.
Členové týmu se budou podílet na procesu vzdělávání (vedení doktorandů, spoluúčast v akreditovaném programu Nanotechnologie (Bc., MSc.), na podpoře akreditace Ph.D. studia tohoto programu, realizaci seminářů, workshopů a konferencí). V průběhu řešení projektu se předpokládá úzká spolupráce s akademickými zahraničními pracovišti (USA, Japonsko, Kanada, Francie, Německo atd.), kdy jednak budou zváni vědečtí představitelé těchto pracovišť na odborné pobyty na VŠB-TUO, jednak se předpokládá výjezd členů cílové skupiny do zahraničních laboratoří. Veškeré výše uvedené aktivity směřují k zapojení VŠB-TUO do řetězce zahraničních vědeckých škol na bázi společných vědeckých projektů a k akceleraci výstupů vědeckého poznání (periodika s impaktním faktorem, patenty atd.) v oblasti základního výzkumu, v aplikacích a také k transferu tohoto poznání do vysokoškolského vzdělávání.
zdroj: http://nanobase.vsb.cz/
Houseboats.cz - návrh, výroba a prodej Hausbótů
Aktuality MŠMT ČR
-
3. pro ukončené studium stipendisty vyslaného ke studiu bývalou ČSSR
-
2. Pro ukončené studium
-
1. Pro zahájené a probíhající studium
-
Doplnění normativů na rok 2024
Č. j. MSMT-13448/2024-2 Doplnění normativů pro školy a školní družiny v regionálním školství územních samosprávných celků na rok 2024 (stanovených v příloze č. 1 materiálu č. j. MSMT-296/2024-2).
-
Doplnění normativů neinvestičních výdajů soukromých škol na rok 2024
Č. j. MSMT- 13448/2024-1 Doplnění normativů neinvestičních výdajů na rok 2024 pro účely poskytování dotací na činnost škol a školských zařízení, které nejsou zřizovány státem, krajem, obcí, svazkem obcí nebo registrovanou církví nebo náboženskou společností, které bylo přiznáno oprávnění k výkonu zvláštního práva zřizovat církevní školy, v roce 2024 (stanovených č. j. MSMT-87/2024-4).
-
VÝZVA K PŘEDLOŽENÍ ŽÁDOSTI O POSKYTNUTÍ DOTACE „STIPENDIA MINISTERSTVA ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY VLOŽENÁ DO CENTRAL EUROPEAN EXCHANGE PROGRAMME FOR UNIVERSITY STUDIES (CEEPUS III)“
Článek obsahuje text výzvy pro předkládání a vzor žádosti o poskytnutí dotace ze státního rozpočtu na podporu studia zahraničních studentů na českých soukromých vysokých školách a na podporu studia studentů a pobyty akademických pracovníků soukromých vysokých škol v zahraničí na stipendijních místech sjednaných v rámci provádění mezinárodní smlouvy „Agreement Concerning the Central European Exchange Programme for University Studies (CEEPUS III)“ pro kalendářní rok 2024. Výzva byla zveřejněna dne 13. září 2024.
-
POSUDKY NEZÁVISLÉ ODBORNÉ KOMISE PODZIM 2024
Nezávislá odborná komise (NOK) je poradním orgánem MŠMT při vyřizování žádostí žadatelů o přezkoumání výsledků hodnocení maturitní zkoušky. V komisi jsou zastoupeni odborníci na vzdělávání, testologii, metodiku a didaktiku předmětů z akademické obce a odborníci z Národního pedagogického institutu ČR, kteří posuzují soulad obsahu didaktických testů s obsahem katalogů požadavků ke společné části maturitní zkoušky. Hlavním cílem činnosti NOK MZ je vystavení odborného posudku k validitě didaktických testů pro potřeby rozhodování ministerstva.
-
POSUDKY NEZÁVISLÉ ODBORNÉ KOMISE PODZIM 2024
Nezávislá odborná komise (NOK) je poradním orgánem MŠMT při vyřizování žádostí žadatelů o přezkoumání výsledků hodnocení maturitní zkoušky. V komisi jsou zastoupeni odborníci na vzdělávání, testologii, metodiku a didaktiku předmětů z akademické obce a odborníci z Národního pedagogického institutu ČR, kteří posuzují soulad obsahu didaktických testů s obsahem katalogů požadavků ke společné části maturitní zkoušky. Hlavním cílem činnosti NOK MZ je vystavení odborného posudku k validitě didaktických testů pro potřeby rozhodování ministerstva.
-
Ukončování vzdělávání maturitní zkouškou
MŠMT bude na tomto místě webu zveřejňovat aktuální informace týkající se maturitních zkoušek, a to jak společné části, tak i profilové části maturitní zkoušky konané na základě zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů a vyhlášky č. 177/2009 Sb., o bližších podmínkách ukončování vzdělávání ve středních školách maturitní zkouškou, ve znění pozdějších předpisů.
-
Termíny přijímání žádostí o udělení akreditací v systému DVPP v roce 2025
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy zveřejnilo termíny pro přijímání žádostí o akreditaci vzdělávacích programů akreditovaných v systému DVPP a zasedání Akreditační komise pro rok 2025.
-
Analýza k systémovému zavedení sociálního pedagoga do českého školství jako nástroje ke snižování vzdělávacích nerovností
Tato závěrečná zpráva je zhodnocením, jaké dopady by pro Českou republiku mělo systémové zavedení pozice sociálního pedagoga do českého školství (včetně jeho financování) v kontextu dalších možných nástrojů. Tato zpráva je specifickým dokumentem, který je běžně součástí legislativního procesu při přijímání nové regulace. Zkráceně se této zprávě říká RIA podle jejího anglického názvu (Regulatory Impact Assessment). Pro přehlednost tuto zkratku používáme v celém následujícím textu.
-
Dodatek č. 3 k Vyhlášení pokusného ověřování organizace, průběhu a ukončování vzdělávání ve víceletém gymnáziu, které je součástí činnosti Německé školy v Praze s.r.o. - zahraniční školy a gymnázia
MŠMT vydalo dne 3. září 2024 Dodatek č. 3 k Vyhlášení pokusného ověřování organizace, průběhu a ukončování vzdělávání ve víceletém gymnáziu, které je součástí činnosti Německé školy v Praze, s. r. o. – zahraniční školy a gymnázia, IČO 25136241, čj. MSMT-24391/2016-2, ve znění Dodatku čj. MSMT-45590/2020-2 a Dodatku č. 2 čj. MSMT-7965/2022-1
-
INFORMACE MŠMT K ŽÁDOSTEM O PŘEZKOUMÁNÍ MATURITNÍ ZKOUŠKY KONANÉ V PODZIMNÍM ZKUŠEBNÍM OBDOBÍ 2024
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy podává všem žadatelům o přezkoumání výsledku hodnocení jejich didaktického testu konaného v rámci společné části maturitní zkoušky v podzimním zkušebním období 2024 informace o způsobu podávání a vyřizování jejich žádostí.
-
VÝZVA č. 2 MŠMT k předložení žádostí o poskytnutí dotace v rámci programu 133 010 Rozvoj a obnova materiálně technické základny systému řízení MŠMT - Podprogram 133V 011
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) vyhlašuje výzvu pro příjem žádostí do podprogramu 133V 011 Pořízení, obnova a provozování ICT systému řízení MŠMT. Výzva je zaměřena na pořízení, zabezpečení a průběžnou obnovu informačních a komunikačních technologií (dále jen „ICT“) s cílem vytvořit podmínky pro zajišťování základních provozních potřeb v rámci rezortu MŠMT, zefektivnit výkon státní správy ve školství a významně snížit administrativní zatížení všech zúčastněných subjektů v souladu s požadavky vyplývajícími z příslušných předpisů, zajistit podmínky pro moderní výuku zejména z pohledu digitalizace vzdělávací soustavy.
-
Metodický materiál MŠMT k poskytování bezplatné jazykové přípravy v předškolním a základním vzdělávání - aktualizace k 1.9.2024
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy v souvislosti s novelizací vyhlášky č. 14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů, a vyhlášky č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky, ve znění pozdějších předpisů vydává metodický materiál k realizaci jazykové přípravy dětí a žáků s cizím státním občanstvím v mateřských a základních školách, který je aktualizován dle změn od 1.9.2024.