V Londýně byly včera předány "technologické oscary" - jeden získala biotechnologie Hydal, která vznikla na Vysokém učení technickém v Brně.
Zástupci Nafigate Corporation a.s. převzali včera v Londýně The 2015 Frost and Sullivan Technology Innovation Award pro biotechnologii Hydal, která vznikla na VUT v Brně. Slavnostní předávání cen proběhlo včera v nočních hodinách v Royal Garden Hotelu.
Cenu uděluje celosvětová agentura Frost & Sullivan, která už padesát let vyhodnocuje přínos nových poznatků pro rozvoj lidské společnosti. Češi získali ocenění za biotechnologii výroby biopolymerů Hydal z použitého fritovacího oleje, kterou z laboratoří Vysokého učení technického v Brně do života uvedla rovněž česká společnost NAFIGATE Corporation a.s.
Číst dál: Vědci z VUT v Brně převzali "technologického oscara"
17.4. bylo v Ostravě podepsáno memorandum o spolupráci mezi Vysokou školou báňskou – Technickou univerzitou Ostrava (VŠB-TUO), Ostravskou univerzitou (OU) a Soochow University. Spolupráci s čínskými vzdělávacími institucemi realizuje VŠB-TUO dlouhodobě.
„Univerzita v Soochow je velmi uznávaná, ve výzkumu patří mezi pět procent nejlepších čínských institucí. Spolupráci jsme proto plánovali již dlouho," potvrdil rektor VŠB-TUO Ivo Vondrák.
V rámci spolupráce budou realizovány výměny studentů i akademických pracovníků a společné výzkumné práce. Kooperaci mezi univerzitami finančně podpoří Moravskoslezský kraj. Krajští zastupitelé na tento rok a první polovinu příštího roku schválili šestimilionovou dotaci.
Číst dál: Spolupráce mezi ostravskými univerzitami a čínskou Soochow University
Pracovníci Planetária Ostrava přivezli ocenění ze soutěže Science Approach (SCIAP), kterou uděluje Akademie věd České republiky. Cenu za 2. místo v kategorii Nový počin získali za projekt Kosmické souvislosti aneb astronomie pro školy. Ten zahrnoval produkci vlastních vzdělávacích pořadů, ke kterým si zaměstnanci planetária společně s partnerskými školami sami napsali scénáře, vytvořili pracovní listy, didaktické pomůcky a online testy.
„Projekt Kosmické souvislosti aneb astronomie pro školy, který realizujeme od dubna 2012 s 9 partnerskými školami, umožnil vytvořit čtyři atraktivní vzdělávací moduly obohacující výuku fyziky na školách. Důraz byl kladen na mezipředmětové vztahy fyziky s chemií a biologií," vysvětluje Tomáš Gráf, lektor Planetária Ostrava.
Další články...
Houseboats.cz - návrh, výroba a prodej Hausbótů
Aktuality MŠMT ČR
-
Monitorovací rámec stavu a vývoje vzdělávací soustavy ČR
Monitorovací rámec představuje základní nástroj zpětné vazby k plnění strategických cílů a implementaci klíčových opatření.
-
SDĚLENÍ MINISTERSTVA ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY, KTERÝM SE URČUJÍ KONKRÉTNÍ TERMÍNY KONÁNÍ DIDAKTICKÝCH TESTŮ SPOLEČNÉ ČÁSTI MATURITNÍ ZKOUŠKY V JARNÍM ZKUŠEBNÍM OBDOBÍ ROKU 2025
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy v souladu s § 2 odst. 5 vyhlášky č. 177/2009 Sb., o bližších podmínkách ukončování vzdělávání ve středních školách maturitní zkouškou, ve znění pozdějších předpisů, určuje konkrétní termíny konání didaktických testů společné části maturitní zkoušky v jarním zkušebním období roku 2025.
-
JEDNOTNÉ ZKUŠEBNÍ SCHÉMA SPOLEČNÉ ČÁSTI MATURITNÍ ZKOUŠKY – PODZIM 2024
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy v souladu s § 2 odst. 5 vyhlášky č. 177/2009 Sb., o bližších podmínkách ukončování vzdělávání ve středních školách maturitní zkouškou, ve znění pozdějších předpisů, určuje časový rozvrh (jednotné zkušební schéma) konání didaktických testů společné části maturitní zkoušky v podzimním zkušebním období roku 2024.
-
Ukončování vzdělávání maturitní zkouškou
MŠMT bude na tomto místě webu zveřejňovat aktuální informace týkající se maturitních zkoušek, a to jak společné části, tak i profilové části maturitní zkoušky konané na základě zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů a vyhlášky č. 177/2009 Sb., o bližších podmínkách ukončování vzdělávání ve středních školách maturitní zkouškou, ve znění pozdějších předpisů.
-
Metodické doporučení k přijímání účastníků do vybraných programů akreditovaných v systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy připravilo metodické doporučení k přijímání zájemců o studium ve vybraných studiích akreditovaných v systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.
-
Metodické doporučení k přijímání účastníků do vybraných studií akreditovaných v systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy připravilo metodické doporučení k přijímání zájemců o studium ve vybraných studiích akreditovaných v systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků,
-
Metodické doporučení k přijímání účastníků do vybraných studií akreditovaných v systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy připravilo metodické doporučení k přijímání zájemců o studium ve vybraných studiích akreditovaných v systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků,
-
Metodické doporučení k přijímání účastníků do vybraných studií akreditovaných v systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků
Vzhledem k tomu, že vzdělávací instituce jsou při uskutečňování vzdělávacích programů akreditovaných v systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků povinny realizovat vzdělávací programy v souladu s udělenou akreditací, je nezbytnou součástí tohoto procesu také ověření splnění kvalifikačních předpokladů uchazečů o studium, včetně zájemců, kteří získali předchozí vzdělání na zahraničních školách, a to ještě před přijetím uchazeče do takovéhoto studia. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy v návaznosti na časté dotazy poskytovatelů akreditovaných vzdělávacích programům, týkající se problematiky přijímání do kvalifikačních, ale především rozšiřujících studií, připravilo metodiku, která přináší větší přehlednost do této oblasti tak, aby získání kvalifikace v akreditovaných vzdělávacích programech bylo postaveno najisto.
-
Metodické doporučení k přijímání účastníků do vybraných studií akreditovaných v systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků
Vzhledem k tomu, že vzdělávací instituce jsou při uskutečňování vzdělávacích programů akreditovaných v systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků povinny realizovat vzdělávací programy v souladu s udělenou akreditací, je nezbytnou součástí tohoto procesu také ověření splnění kvalifikačních předpokladů uchazečů o studium, včetně zájemců, kteří získali předchozí vzdělání na zahraničních školách, a to ještě před přijetím uchazeče do takovéhoto studia. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy v návaznosti na časté dotazy poskytovatelů akreditovaných vzdělávacích programům, týkající se problematiky přijímání do kvalifikačních, ale především rozšiřujících studií, připravilo metodiku, která přináší větší přehlednost do této oblasti tak, aby získání kvalifikace v akreditovaných vzdělávacích programech bylo postaveno najisto.
-
Dny vzdělávací činnosti 2024
Dovolujeme si Vás pozvat na 5. ročník konference Dny vzdělávací činnosti vysokých škol, kterou MŠMT pořádá ve dnech 5. a 6. září 2024. Konference se uskuteční v prostorách Fakulty architektury Českého vysokého učení technického v Praze. V letošním roce se konference koná se zaměřením na problematiku Learning outcomes.
-
Finanční podpora škol vzdělávajících cizince s dočasnou ochranou ve školním roce 2024/2025
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy finančně podpoří v příštím školním roce školy s větším zastoupením ukrajinských uprchlíků. Jedná se o cílenou podporu po ukončení financování pozic ukrajinských asistentů pedagoga.
-
NÁRODNÍ PLÁN OBNOVY – VÝZVA – IMPLEMENTACE KOMPONENTY 3.1 NÁRODNÍHO PLÁNU OBNOVY – IMPLEMENTACE RÁMCE DIGCOMPEDU
Výzva Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy k předkládání žádostí o poskytnutí neinvestiční dotace z Národního plánu obnovy na implementaci rámce DIGCOMPEDU (dále jen „Výzva“).
-
Zpráva ke zjišťování kvalifikovaných odhadů počtu romských žáků v základních školách ve školním roce 2023/2024
-
Zpráva ke zjišťování kvalifikovaných odhadů počtu romských žáků v základních školách ve školním roce 2023/2024
V období od září do listopadu 2023 realizovalo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy rozsáhlé zjišťování, aby získalo kvalifikované odhady počtu romských žáků v základních školách.
-
Šest měsíců Univerzity Karlovy po událostech na Filozofické fakultě UK
Univerzita Karlova zve na setkání s novináři a veřejností k šesti měsícům Univerzity Karlovy po událostech na Filozofické fakulty UK. Setkání se uskuteční 21. června 2024.