Kosmické souvislosti Planetária Ostrava získaly 2. místo v celonárodní prestižní soutěži SCIAP
- Podrobnosti
Pracovníci Planetária Ostrava přivezli ocenění ze soutěže Science Approach (SCIAP), kterou uděluje Akademie věd České republiky. Cenu za 2. místo v kategorii Nový počin získali za projekt Kosmické souvislosti aneb astronomie pro školy. Ten zahrnoval produkci vlastních vzdělávacích pořadů, ke kterým si zaměstnanci planetária společně s partnerskými školami sami napsali scénáře, vytvořili pracovní listy, didaktické pomůcky a online testy.
„Projekt Kosmické souvislosti aneb astronomie pro školy, který realizujeme od dubna 2012 s 9 partnerskými školami, umožnil vytvořit čtyři atraktivní vzdělávací moduly obohacující výuku fyziky na školách. Důraz byl kladen na mezipředmětové vztahy fyziky s chemií a biologií," vysvětluje Tomáš Gráf, lektor Planetária Ostrava.
Každý vzdělávací modul projektu je tvořen audiovizuálním pořadem v planetáriu, programem praktické činnosti v areálu hvězdárny a planetária a tematickou výukou realizovanou s pomocí pořízené didaktické techniky přímo v domovské škole. Všechny vytvořené materiály jsou následně využitelné ve výuce i v dalších školách v Moravskoslezském kraji. „Pedagogové partnerských středních škol se do projektu zapojili jako spolutvůrci testů a výukových materiálů využitelných při práci s pořízenými didaktickými pomůckami a technikou," doplňuje spoluautorka oceněného projektu Ivana Češková. Na vizuální stránce projektu se podílelo ostravského QQ studio.
Slavnostní vyhlášení 4. ročníku soutěže SCIAP 2014 proběhlo ve středu 1. dubna 2015. Ceny za nejúspěšnější popularizační aktivity v oblasti vědy realizované v České republice byly uděleny celkem v šesti kategoriích. O cenách rozhoduje odborná porota složená ze zástupců médií, vzdělávacích i kulturních institucí. Cílem soutěžní přehlídky SCIAP je vyhodnocení nejúspěšnějších popularizačních aktivit vědy realizovaných na území ČR nebo v českém jazyce, dále pak popularizace vědy a prezentace Akademie věd České republiky. Vyhlašovatelem soutěže je Středisko společných činností Akademie věd České republiky, v. v. i. Soutěž je otevřena všem subjektům, které se vědou zabývají a vědu popularizují. Celkově bylo do soutěžního klání přihlášeno na 50 popularizačních projektů.
Planetárium Ostrava bylo otevřeno v 80. letech a po rekonstrukci v roce 2014 pro něj začala zcela nová éra. Rozsáhlá modernizace planetária za bezmála 150 miliónů korun umožnila nejen kompletní rekonstrukci budovy, ale hlavně modernizaci vybavení sálu planetária a vytvoření nového Experimentária. Planetárium Ostrava se tak stává soudobým centrem komunikace přírodních věd. Ale není ve své nové roli osamoceno. Jako zakládající člen České asociace science center spolupracuje s podobnými institucemi napříč naší republikou.
zdroj: tisková zpráva VŠB-TUO
Houseboats.cz - návrh, výroba a prodej Hausbótů
Aktuality MŠMT ČR
-
Zpravodaj č. 3
-
Zmocněnec pro ústavní a ochrannou výchovu
-
Zmocněnec pro ústavní a ochrannou výchovu
-
Zpráva ke zjišťování kvalifikovaných odhadů počtu romských žáků v základních školách ve školním roce 2024/2025
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy zveřejňuje výsledky šetření kvalifikovaných odhadů počtu romských žáků na základních školách k 30. 9. 2024.
-
Kvalifikované odhadů počtu romských žáků v základních školách
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen „MŠMT“) sleduje odhady počtů romských dětí, žáků a studentů v souladu s Metodikou pro sledování a vyhodnocování Strategie romské integrace do roku 2020 (dále jen „Metodika“, přijata vládou ČR 24. 10. 2016) a v souladu se Strategií rovnosti, začlenění a participace Romů 2021–2030 (dále jen „Strategie“, přijata vládou ČR 10. 5. 2021). Tato strategie vytváří rámec pro opatření, která jsou realizována k odvrácení negativních trendů ve vývoji situace značné části Romů v ČR v oblasti vzdělávání, zaměstnanosti, bydlení, zdravotní a sociální.
-
Kvalifikované odhadů počtu romských žáků v základních školách
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen „MŠMT“) sleduje odhady počtů romských dětí, žáků a studentů v souladu s Metodikou pro sledování a vyhodnocování Strategie romské integrace do roku 2020 (dále jen „Metodika“, přijata vládou ČR 24. 10. 2016) a v souladu se Strategií rovnosti, začlenění a participace Romů 2021–2030 (dále jen „Strategie“, přijata vládou ČR 10. 5. 2021). Tato strategie vytváří rámec pro opatření, která jsou realizována k odvrácení negativních trendů ve vývoji situace značné části Romů v ČR v oblasti vzdělávání, zaměstnanosti, bydlení, zdravotní a sociální.
-
PODNĚT K PODÁNÍ ŽÁDOSTÍ O POSKYTNUTÍ PŘÍSPĚVKU V RÁMCI FONDU VZDĚLÁVACÍ POLITIKY NA PODPORU STUDIA BĚLORUSKÝCH STUDENTŮ V ROCE 2025
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vyhlašuje v souladu s čl. 23 odst. 4 „Pravidel pro poskytování příspěvku a dotací veřejným vysokým školám Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy“ č. j. MSMT-842/2025-2 ze dne 29. ledna 2025 „Podnět k předkládání žádostí o poskytnutí příspěvku v rámci Fondu vzdělávací politiky na podporu studia běloruských studentů v roce 2025“. Žádost musí být předložena do 30 dnů od zveřejnění. Preferováno je předložení na souběžně zveřejněném formuláři žádosti a jeho příloze. Podnět byl zveřejněn 16. dubna 2025.
-
VÝZVA č. 10 Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy k předložení žádostí o poskytnutí dotace v rámci programu 133 120 - Podprogram 133V 122 Podpora reprodukce majetku organizací zřízených MŠMT spojená s řešením mimořádných událostí
Věcným zaměřením výzvy je realizace akcí, které souvisí s řešením mimořádných událostí investiční či neinvestiční povahy.
-
Zaměstnanci a mzdové prostředky ve školství - rok 2024
-
ÚPRAVA PRAVIDEL PRO POSKYTOVÁNÍ PŘÍSPĚVKU A DOTACÍ NA ROK 2025
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy zveřejňuje úpravu Pravidel pro poskytování příspěvku a dotací veřejným vysokým školám Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy. Úprava se týká článku 21 odst. (1) Ukazatel D: Mezinárodní spolupráce a přílohy č. 4 článek 1 odst. (1), (2) a (3) - Podmínky přiznávání stipendií v rámci programu CEEPUS. Změna umožňuje žádat o stipendia rámci nového programu CEEPUS IV včetně rozšíření možností přiznání stipendií, a to od 1. dubna 2025.
-
Statistická ročenka školství – Zaměstnanci a mzdové prostředky
obsahuje podrobné údaje o pracovnících a mzdových prostředích v příslušném kalendářním roce za školy a školská zařízení zřizované Ministerstvem školství, obcemi, kraji, soukromníky a církví. V tabulkách jsou vedeny jak souhrnné údaje, tak údaje ve členění podle druhů škol a školských zařízení, zřizovatelů, krajů (v elektronické verzi též na úroveň okresů). Pokud jsou k dispozici, jsou uvedeny i souhrnné údaje za školy ministerstev obrany, vnitra a spravedlnosti.
-
Statistické ročenky školství
Statistická ročenka školství obsahuje informace o školství v České republice z různých oblastí – výkony školství, zaměstnanci a mzdové prostředky a financování školství. Kromě standardních výstupů za daný školní / kalendářní rok je součástí souboru ročenek i Vývojová ročenka školství, kde jsou dostupné základní ukazatele v časové řadě.
-
Pozvánka na konferenci k podpoře němčiny – Německý jazykový maraton #DerDieDas
-
Studium na soukromé vysoké škole
Tato stránka obsahuje informace o studiu na soukromých vysokých školách v České republice, smlouvách mezi studentem a soukromou vysokou školou a právech a povinnostech studenta v souvislosti se studiem na soukromé vysoké škole.
-
Statistická ročenka školství – Výkonové ukazatele do roku 2024/25