Fakulta ekonomicko-správní Univerzity Pardubice vytváří elektronické kurzy předmětů
- Podrobnosti
- Napsal Super User
Fakulta ekonomicko-správní (FES) Univerzity Pardubice rozvíjí již třetím rokem distanční opory pro vzdělávání díky projektu s názvem Rozvoj studijních programů, didaktických metod a inovování modelu řízení v oblasti kombinovaného studia (RODIS), který je financovaný prostředky z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost, (registrační číslo CZ.1.07/2.2.00/15.0358), a to do února 2014.
Fakulta ekonomicko-správní se snaží s jeho pomocí inovovat kombinovanou formu svých studijních programů s důrazem na oblast distančního vzdělávání. Zároveň modernizuje didaktické metody a inovuje model řízení kombinované formy studia. Důležitou součástí celého procesu je i zajištění odpovídajícího technologického zázemí a zvyšování odborných kompetencí akademických pracovníků.
První dvě klíčové činnosti-aktivity projektu byly realizovány a ukončeny během uplynulých dvou let. Spočívaly v implementaci modelu řízení kombinované formy studia (KFS) a v zabezpečení informačními systémy a technologiemi. Na základě analýzy požadavků cílové skupiny a s přihlédnutím k technickým omezením a potřebě začlenit programový systém do komplexu univerzitních informačních systémů byl implementován Learning Management System Moodle. Tento systém byl, po vytvoření podpůrných uživatelských příruček a proškolení akademických pracovníků, spuštěn v druhé polovině roku 2012.
Další, právě realizované klíčové aktivity projektu se zaměřují na další rozvoj odborných kompetencí akademických pracovníků v oblasti distančního vzdělávání a především na samotnou inovaci a tvorbu elektronických kurzů předmětů pro prostředí Moodle. Individuální implementace a vytvoření vlastního vzorového prostředí pro tvorbu elektronických kurzů si vyžádalo realizaci speciálního vzdělávacího kurzu, který probíhal od listopadu 2012 do února 2013 a v rámci něhož bylo proškoleno 51 akademických pracovníků fakulty - autorů elektronických kurzů předmětů.
„Už v průběhu tohoto kurzu byla zahájena další fáze projektu, tedy samotná tvorba elektronických kurzů předmětů,“ uvádí manažer projektu doc. Ing. Pavel Petr, Ph.D. a dodává: „Naším cílem je vytvořit alespoň 50 kurzů v prostředí systému Moodle se souběžným pilotním ověřením ve výuce. První kompletní kurzy budeme hodnotit již v červnu a další v září tohoto roku.“
Ačkoliv vytvořené kurzy budou sloužit na Fakultě ekonomicko-správní Univerzity Pardubice především studentům kombinované formy studia, předpokládá se jejich dílčí využití i v prezenčním studiu.
zdroj: tisková zpráva Fakulta ekonomicko-správní (FES) Univerzity Pardubice
Houseboats.cz - návrh, výroba a prodej Hausbótů
Aktuality MŠMT ČR
-
Zpravodaj č. 3
-
Zmocněnec pro ústavní a ochrannou výchovu
-
Zmocněnec pro ústavní a ochrannou výchovu
-
Zpráva ke zjišťování kvalifikovaných odhadů počtu romských žáků v základních školách ve školním roce 2024/2025
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy zveřejňuje výsledky šetření kvalifikovaných odhadů počtu romských žáků na základních školách k 30. 9. 2024.
-
Kvalifikované odhadů počtu romských žáků v základních školách
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen „MŠMT“) sleduje odhady počtů romských dětí, žáků a studentů v souladu s Metodikou pro sledování a vyhodnocování Strategie romské integrace do roku 2020 (dále jen „Metodika“, přijata vládou ČR 24. 10. 2016) a v souladu se Strategií rovnosti, začlenění a participace Romů 2021–2030 (dále jen „Strategie“, přijata vládou ČR 10. 5. 2021). Tato strategie vytváří rámec pro opatření, která jsou realizována k odvrácení negativních trendů ve vývoji situace značné části Romů v ČR v oblasti vzdělávání, zaměstnanosti, bydlení, zdravotní a sociální.
-
Kvalifikované odhadů počtu romských žáků v základních školách
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen „MŠMT“) sleduje odhady počtů romských dětí, žáků a studentů v souladu s Metodikou pro sledování a vyhodnocování Strategie romské integrace do roku 2020 (dále jen „Metodika“, přijata vládou ČR 24. 10. 2016) a v souladu se Strategií rovnosti, začlenění a participace Romů 2021–2030 (dále jen „Strategie“, přijata vládou ČR 10. 5. 2021). Tato strategie vytváří rámec pro opatření, která jsou realizována k odvrácení negativních trendů ve vývoji situace značné části Romů v ČR v oblasti vzdělávání, zaměstnanosti, bydlení, zdravotní a sociální.
-
PODNĚT K PODÁNÍ ŽÁDOSTÍ O POSKYTNUTÍ PŘÍSPĚVKU V RÁMCI FONDU VZDĚLÁVACÍ POLITIKY NA PODPORU STUDIA BĚLORUSKÝCH STUDENTŮ V ROCE 2025
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vyhlašuje v souladu s čl. 23 odst. 4 „Pravidel pro poskytování příspěvku a dotací veřejným vysokým školám Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy“ č. j. MSMT-842/2025-2 ze dne 29. ledna 2025 „Podnět k předkládání žádostí o poskytnutí příspěvku v rámci Fondu vzdělávací politiky na podporu studia běloruských studentů v roce 2025“. Žádost musí být předložena do 30 dnů od zveřejnění. Preferováno je předložení na souběžně zveřejněném formuláři žádosti a jeho příloze. Podnět byl zveřejněn 16. dubna 2025.
-
VÝZVA č. 10 Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy k předložení žádostí o poskytnutí dotace v rámci programu 133 120 - Podprogram 133V 122 Podpora reprodukce majetku organizací zřízených MŠMT spojená s řešením mimořádných událostí
Věcným zaměřením výzvy je realizace akcí, které souvisí s řešením mimořádných událostí investiční či neinvestiční povahy.
-
Zaměstnanci a mzdové prostředky ve školství - rok 2024
-
ÚPRAVA PRAVIDEL PRO POSKYTOVÁNÍ PŘÍSPĚVKU A DOTACÍ NA ROK 2025
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy zveřejňuje úpravu Pravidel pro poskytování příspěvku a dotací veřejným vysokým školám Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy. Úprava se týká článku 21 odst. (1) Ukazatel D: Mezinárodní spolupráce a přílohy č. 4 článek 1 odst. (1), (2) a (3) - Podmínky přiznávání stipendií v rámci programu CEEPUS. Změna umožňuje žádat o stipendia rámci nového programu CEEPUS IV včetně rozšíření možností přiznání stipendií, a to od 1. dubna 2025.
-
Statistická ročenka školství – Zaměstnanci a mzdové prostředky
obsahuje podrobné údaje o pracovnících a mzdových prostředích v příslušném kalendářním roce za školy a školská zařízení zřizované Ministerstvem školství, obcemi, kraji, soukromníky a církví. V tabulkách jsou vedeny jak souhrnné údaje, tak údaje ve členění podle druhů škol a školských zařízení, zřizovatelů, krajů (v elektronické verzi též na úroveň okresů). Pokud jsou k dispozici, jsou uvedeny i souhrnné údaje za školy ministerstev obrany, vnitra a spravedlnosti.
-
Statistické ročenky školství
Statistická ročenka školství obsahuje informace o školství v České republice z různých oblastí – výkony školství, zaměstnanci a mzdové prostředky a financování školství. Kromě standardních výstupů za daný školní / kalendářní rok je součástí souboru ročenek i Vývojová ročenka školství, kde jsou dostupné základní ukazatele v časové řadě.
-
Pozvánka na konferenci k podpoře němčiny – Německý jazykový maraton #DerDieDas
-
Studium na soukromé vysoké škole
Tato stránka obsahuje informace o studiu na soukromých vysokých školách v České republice, smlouvách mezi studentem a soukromou vysokou školou a právech a povinnostech studenta v souvislosti se studiem na soukromé vysoké škole.
-
Statistická ročenka školství – Výkonové ukazatele do roku 2024/25