Přírodní vědy a základy techniky hrou aneb jak žákům zpříjemnit konec prázdnin
- Podrobnosti
- Napsal Jaroslav Jurča, mluvčí ČEZ
Střední průmyslová škola, Obchodní akademie a Jazyková škola ve Frýdku-Místku připravila pro žáky základních škol prázdninové motivační soustředění v Beskydech. Během uplynulého týdne děti poznávaly svět energie, seznamovaly se s moderními technologiemi, fyzikálními experimenty i zajímavostmi regionu. Navštívili například přečerpávací elektrárnu Dlouhé Stráně a setkali se s Michaelem Londesboroughem, známým popularizátorem vědy. Partnerem školy je Skupina ČEZ.
„Spolupráce s energetiky si velmi vážím. Nejenže podpořili prázdninové soustředění, ale stojí při nás i v jiných oblastech. Naši studenti získávají v elektrárenských provozech zkušenosti například během exkurzí, seminářů a odborných stáží,“ hodnotí ředitel školy ve Frýdku-Místku, Martin Tobiáš.
Nadchnout žáky pro techniku umí Michael Londesborough z ústavu anorganické chemie Akademie věd ČR. V Beskydech přednášel, jak v přírodě poznávat fyzikální zákony, porovnal, jak se žije s technologiemi a jak bez nich a vtipně vysvětlil, proč má smysl studovat technické obory. „Rád podporuji jakoukoli vědeckou činnost, inovace a nápady posunují dopředu každou společnost. Když pracuji s mladými lidmi, snažím se jim ukázat, jak je fyzika zábavná. V mých přednáškách nesmí chybět nadšení a šťáva,“ usmívá se Michael.
Děti zábavnou formou poznávaly nejen přírodní a technické zajímavosti, ale také krásy Moravskoslezského kraje. V programu například nechyběla návštěva technického muzea v Kopřivnici, hradu Hukvaldy, přečerpávací elektrárny Dlouhé Stráně nebo lanového centra Ráztoka.
„Žákům a studentům se snažíme technické předměty co nejvíc zpřístupnit. Například program Svět energie nabízí studijní materiály pro všechny typy škol. Pro učitele připravujeme semináře, kde se dozvídají, jak fyziku a matematiku učit poutavěji. Podobné aktivity našich partnerských škol vítáme mimo jiné proto, že pomáhají zvýšit zájem dětí o techniku, což je i naším dlouhodobým cílem,“vysvětluje Pavel Puff, manažer Útvaru strategický nábor Skupiny ČEZ.
Náborová specialistka Martina Sýkorová doplňuje: „Frýdecko-Místecká průmyslovka se do našich aktivit zapojuje pravidelně, její studenti patří k častým návštěvníkům informačních center, elektráren a provozů ČEZ. To mě samozřejmě těší, protože se potýkáme s nedostatkem technických odborníků. Díky školám jako je tato můžeme do budoucna počítat se skvělými zaměstnanci.“
Více informací na www.kdejinde.cznebo na http://www.facebook.com/PracevCEZu
Střední průmyslová škola, Obchodní akademie a Jazyková škola ve Frýdku-Místku již více než 50 let připravuje mládež pro výkon žádaných technických činností a rovněž k vysokoškolskému studiu technického směru. Vzdělávací nabídka školy vychází z průmyslových tradic moravskoslezského regionu a také z potřeb zaměstnavatelů.
Podpoře technického vzdělávání se ČEZ věnuje již od roku 1992. V rámci svého vzdělávacího programu Svět energie připravuje studijní materiály pro všechny typy škol, zapojuje své odborníky do výuky na vysokých školách, či vzdělává středoškolské učitele jak zajímavě a poutavě učit fyziku.
zdroj: tisková zpráva společnosti ČEZ
Houseboats.cz - návrh, výroba a prodej Hausbótů
Aktuality MŠMT ČR
-
Zpravodaj č. 3
-
Zmocněnec pro ústavní a ochrannou výchovu
-
Zmocněnec pro ústavní a ochrannou výchovu
-
Zpráva ke zjišťování kvalifikovaných odhadů počtu romských žáků v základních školách ve školním roce 2024/2025
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy zveřejňuje výsledky šetření kvalifikovaných odhadů počtu romských žáků na základních školách k 30. 9. 2024.
-
Kvalifikované odhadů počtu romských žáků v základních školách
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen „MŠMT“) sleduje odhady počtů romských dětí, žáků a studentů v souladu s Metodikou pro sledování a vyhodnocování Strategie romské integrace do roku 2020 (dále jen „Metodika“, přijata vládou ČR 24. 10. 2016) a v souladu se Strategií rovnosti, začlenění a participace Romů 2021–2030 (dále jen „Strategie“, přijata vládou ČR 10. 5. 2021). Tato strategie vytváří rámec pro opatření, která jsou realizována k odvrácení negativních trendů ve vývoji situace značné části Romů v ČR v oblasti vzdělávání, zaměstnanosti, bydlení, zdravotní a sociální.
-
Kvalifikované odhadů počtu romských žáků v základních školách
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen „MŠMT“) sleduje odhady počtů romských dětí, žáků a studentů v souladu s Metodikou pro sledování a vyhodnocování Strategie romské integrace do roku 2020 (dále jen „Metodika“, přijata vládou ČR 24. 10. 2016) a v souladu se Strategií rovnosti, začlenění a participace Romů 2021–2030 (dále jen „Strategie“, přijata vládou ČR 10. 5. 2021). Tato strategie vytváří rámec pro opatření, která jsou realizována k odvrácení negativních trendů ve vývoji situace značné části Romů v ČR v oblasti vzdělávání, zaměstnanosti, bydlení, zdravotní a sociální.
-
PODNĚT K PODÁNÍ ŽÁDOSTÍ O POSKYTNUTÍ PŘÍSPĚVKU V RÁMCI FONDU VZDĚLÁVACÍ POLITIKY NA PODPORU STUDIA BĚLORUSKÝCH STUDENTŮ V ROCE 2025
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vyhlašuje v souladu s čl. 23 odst. 4 „Pravidel pro poskytování příspěvku a dotací veřejným vysokým školám Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy“ č. j. MSMT-842/2025-2 ze dne 29. ledna 2025 „Podnět k předkládání žádostí o poskytnutí příspěvku v rámci Fondu vzdělávací politiky na podporu studia běloruských studentů v roce 2025“. Žádost musí být předložena do 30 dnů od zveřejnění. Preferováno je předložení na souběžně zveřejněném formuláři žádosti a jeho příloze. Podnět byl zveřejněn 16. dubna 2025.
-
VÝZVA č. 10 Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy k předložení žádostí o poskytnutí dotace v rámci programu 133 120 - Podprogram 133V 122 Podpora reprodukce majetku organizací zřízených MŠMT spojená s řešením mimořádných událostí
Věcným zaměřením výzvy je realizace akcí, které souvisí s řešením mimořádných událostí investiční či neinvestiční povahy.
-
Zaměstnanci a mzdové prostředky ve školství - rok 2024
-
ÚPRAVA PRAVIDEL PRO POSKYTOVÁNÍ PŘÍSPĚVKU A DOTACÍ NA ROK 2025
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy zveřejňuje úpravu Pravidel pro poskytování příspěvku a dotací veřejným vysokým školám Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy. Úprava se týká článku 21 odst. (1) Ukazatel D: Mezinárodní spolupráce a přílohy č. 4 článek 1 odst. (1), (2) a (3) - Podmínky přiznávání stipendií v rámci programu CEEPUS. Změna umožňuje žádat o stipendia rámci nového programu CEEPUS IV včetně rozšíření možností přiznání stipendií, a to od 1. dubna 2025.
-
Statistická ročenka školství – Zaměstnanci a mzdové prostředky
obsahuje podrobné údaje o pracovnících a mzdových prostředích v příslušném kalendářním roce za školy a školská zařízení zřizované Ministerstvem školství, obcemi, kraji, soukromníky a církví. V tabulkách jsou vedeny jak souhrnné údaje, tak údaje ve členění podle druhů škol a školských zařízení, zřizovatelů, krajů (v elektronické verzi též na úroveň okresů). Pokud jsou k dispozici, jsou uvedeny i souhrnné údaje za školy ministerstev obrany, vnitra a spravedlnosti.
-
Statistické ročenky školství
Statistická ročenka školství obsahuje informace o školství v České republice z různých oblastí – výkony školství, zaměstnanci a mzdové prostředky a financování školství. Kromě standardních výstupů za daný školní / kalendářní rok je součástí souboru ročenek i Vývojová ročenka školství, kde jsou dostupné základní ukazatele v časové řadě.
-
Pozvánka na konferenci k podpoře němčiny – Německý jazykový maraton #DerDieDas
-
Studium na soukromé vysoké škole
Tato stránka obsahuje informace o studiu na soukromých vysokých školách v České republice, smlouvách mezi studentem a soukromou vysokou školou a právech a povinnostech studenta v souvislosti se studiem na soukromé vysoké škole.
-
Statistická ročenka školství – Výkonové ukazatele do roku 2024/25