Současné trendy v kybernetice a robotice představili odborníci z ČVUT
Přes třicet zástupců akademické, průmyslové i státní sféry se v úterý 8. dubna 2014 setkalo na semináři agentury CzechInvest nazvaném „Kam kráčí výzkum a vývoj v kybernetice a robotice?“. Vystoupili na něm přední odborníci této oblasti z Českého vysokého učení technického (ČVUT) v čele s profesorem Vladimírem Maříkem.
„Šlo o první ze série seminářů, jejichž cílem je zpopularizovat užitečné vědecké výsledky u zástupců českého průmyslu, z nichž někteří projevují o současný český výzkum stále pouze malý zájem,“ vysvětluje Ondřej Votruba, pověřený řízením agentury CzechInvest.
Účastníci semináře si vyslechli zajímavé prezentace z oblastí kognitivní robotiky, agentních technologií, biomedicíny či asistivních technologií. Následovala debata zaměřená právě na převádění výsledků výzkumu do praxe a nutnost zlepšení komunikace mezi akademickou a aplikační sférou.
„Přenos poznatků z akademické sféry do tržního prostředí je možný pouze za předpokladu, že spolu budou obě strany intenzivně komunikovat, k čemuž právě tento seminář agentury CzechInvest značnou měrou napomohl,“ říká profesor Vladimír Mařík z pražského ČVUT.
zdroj: tisková zpráva agentury CzechInvest
Houseboats.cz - návrh, výroba a prodej Hausbótů
Aktuality MŠMT ČR
-
Čtvrtletník pro přímo řízené organizace MŠMT
Elektronický Čtvrtletník nejen pro zařízení pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy a preventivně výchovné péče a speciální školy.
-
Metodický pokyn pro statistické vykazování zkoušek dle paragrafu 113 písm. c) školského zákona v rámci předávání dat ze školních matrik
Školy budou zadávat do svých evidenčních programů informace o všech zkouškách konaných dle § 113 písm. c) školského zákona včetně jejich (ne)úspěšného výsledku.
-
Tematická zpráva ČŠI – Hodnocení rizikového chování žáků základních a středních škol
Česká školní inspekce zveřejnila tématickou zprávu Hodnocení rizikového chování žáků základních a středních škol.
-
14.3.2023 AKREDITACE REKVALIFIKAČNÍHO KURZU „DIGITÁLNÍ GRAMONOST"
Na základě potřeb trhu práce Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy akredituje rekvalifikační kurz Digitální gramotnost. Jedná se o kurz získání základů digitální gramotnosti. Podrobnější informace o akreditaci tohoto kurzu (např. učební plán, rozsah a další náležitosti žádosti o akreditaci) naleznete pod níže uvedeným odkazem.
-
AKREDITACE REKVALIFIKAČNÍHO KURZU „DIGITÁLNÍ GRAMONOST"
Na základě potřeb trhu práce Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy akredituje rekvalifikační kurz Digitální gramotnost. Jedná se o kurz získání základů digitální gramotnosti. Podrobnější informace o akreditaci tohoto kurzu (např. učební plán, rozsah a další náležitosti žádosti o akreditaci) naleznete pod níže uvedeným odkazem.
-
Sdělení MŠMT k žádostem SŠ a VOŠ o zápis jedinečných oborů do rejstříku škol a školských zařízení
-
DOTAČNÍ VÝZVA PRO OBDOBÍ LEDEN-SRPEN ROKU 2023 NA PODPORU DOUČOVÁNÍ PRO ZŠ, SŠ A KONZERVATOŘE NEZŘIZOVANÝCH STÁTEM, KRAJEM, OBCÍ NEBO DOBROVNOLNÝM SVAZKEM OBCÍ (REFORMA 3.2.3 NÁRODNÍHO PLÁNU OBNOVY)
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy zveřejňuje dotační výzvu na podporu doučování žáků pro právnické osoby vykonávající činnost základní školy, střední školy a konzervatoře, jejichž zřizovatelem není stát, kraj, obec nebo dobrovolný svazek obcí, pro podávání žádostí o poskytnutí dotace na období od 1. 1. 2023 do 31. 08. 2023. Jedná se o implementaci " Reformy 3.2.3 Doučování" prostřednictvím Národního plánu obnovy.
-
Přehled šetření v dalším odborném vzdělávání v ČR
-
Aktuality – aktualizováno 7. 3. 2023
-
Kompetenční rámec absolventa učitelství
Kompetenční rámec absolventa učitelství vznikl jako jeden z výsledků spolupráce fakult připravujících učitele s Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy na Reformě pregraduální přípravy učitelů a učitelek v ČR (více viz edu.cz/pregradual). Jedná se o dokument, který popisuje profesní kompetence, jimiž má být vybaven každý absolvent vzdělávacího programu vedoucího ke kvalifikaci učitele.
-
VÝZVA K PODÁNÍ ŽÁDOSTÍ O POSKYTNUTÍ DOTACE NA PODPORU AKTIVIT NAPLŇUJÍCÍCH ČLÁNEK 9 SMLOUVY O ANTARKTIDĚ (VYHLÁŠKA MINISTRA ZAHRANIČNÍCH VĚCÍ Č. 76/1962 SB.) PRO KALENDÁŘNÍ ROK 2023
Článek obsahuje text výzvy pro předkládání žádostí o poskytnutí dotace, vzor žádosti o poskytnutí dotace a formulář pro vyúčtování dotace ze státního rozpočtu na podporu aktivit veřejných vysokých škol České republiky v oblasti vzdělání, vědy a kultury, dlouhodobě působících v oblasti výzkumu Antarktidy. Účelem dotace je zajištění provozuschopnosti polární stanice na území Antarktidy umožňující provádění výzkumu a vývoje, nikoli však podpora výzkumu a vývoje jako takového. Text výzvy, vzor žádosti o poskytnutí dotace a formuláře pro vyúčtování dotace jsou v přiloženém souboru.
-
VÝZVA K PODÁNÍ ŽÁDOSTI O POSKYTNUTÍ DOTACE NA PODPORU AKTIVIT NAPLŇUJÍCÍCH ČLÁNEK 3 PROVÁDĚCÍHO PROGRAMU KULTURNÍ, ŠKOLSKÉ A VĚDECKÉ SPOLUPRÁCE MEZI VLÁDOU ČESKÉ REPUBLIKY A VLÁDOU EGYPTSKÉ ARABSKÉ REPUBLIKY PRO ROK 2023
Článek obsahuje text výzvy pro předkládání žádostí o poskytnutí dotace, vzor žádosti o poskytnutí dotace a formulář pro vyúčtování dotace ze státního rozpočtu na podporu aktivit veřejných vysokých škol České republiky v oblasti vzdělání, vědy a kultury, dlouhodobě působících na archeologických pracích na území Egyptské arabské republiky. Text výzvy, vzor žádosti o poskytnutí dotace a formulář pro vyúčtování dotace jsou v přiloženém souboru.
-
Sběr dat výkazů PAM – obecné informace, termíny a kontakty
-
IPs projekty z OP JAK
Níže jsou uvedeny informace o realizovaných projektech MŠMT, ČŠI a NPI ČR z Operačního programu Jan Amos Komensky. Více o projektech se dozvíte na odkazech níže.
-
P 1-04_Čtvrtletní výkaz o zaměstnancích a mzdových prostředcích v regionálním školství (výkaz nápočtový pro 1. - 4. čtvrtletí) pro rok 2023