iTEC - Jak se změní školní výuka pod tlakem moderních technologií?
Budoucnost škol a výuka dětí zajímá řadu odborníků. Jak se bude vyvíjet? Jak se změní školní výuka pod tlakem moderních technologií? Nejen zapojení počítačů a internetu, ale i nové formy průběhu výuky začínají zaujímat stále důležitější roli ve vzdělávání na základních i středních školách.
Těmito otázkami se zabývá evropský projekt iTEC (Innovative Technologies for an Engaging Classroom), který začal před 2 lety. Má zastoupení v 15 zemích z celé Evropy. Jde o dosud nejrozsáhlejší záměr snažící se pomoci školám správně nasměrovat využití vzdělávacích technologií. Spojilo se hned několik významných organizací, aby vytvořily zázemí pro plánování, sdílení informací i zkušeností, a hlavně pro tvorbu nových technologických výukových scénářů budoucnosti. Projekt řídí bruselská kancelář zřizovaná ministerstvy školství evropských zemí European Schoolnet.
Investice Evropské komise ve výši 9,5 miliónů € přináší možnost díky iTECu rozšiřovat využívání informačních a komunikačních technologií do každodenní výuky školních předmětů. Naskytne se nová možnost aplikovat zajímavé on-line aplikace zdarma. Projekt klade důraz na promyšlení výukových strategií a následnou aplikaci do praxe. Spojují se odborníci v oboru pedagogiky, technologie, psychologie, ekonomie, vědy, sociologie ale i politiky. Vyhodnocení zkušeností pedagogů a žáků bude cenným přínosem pro rozvoj v oblasti zavádění moderních technologií do škol. iTEC se soustřeďuje na novou generaci nástrojů, které by v dalších 5-10 letech mohly efektivně ovlivnit vývoj evropské školní populace. Ale funguje i jako vize do budoucna. Bere v úvahu dalších 50 let vývoje. Projektu se aktivně účastní tyto země: Rakousko, Belgie, Česká republika, Estonsko, Finsko, Francie, Maďarsko, Izrael, Itálie, Litva, Norsko, Portugalsko, Slovensko a Turecko. V rámci České republiky se již zapojila Základní škola Klášterec nad Ohří, Gymnázium Hladnov a ZŠ Hanspaulka. Přidat se mohou i další školy pomocí koordinátora z Domu zahraničních služeb. V celé Evropě je 1000 tříd, které ověřují a zkoušejí v rámci projektu vyvinuté scénáře v praxi.
ICT - Institut čistých technologií těžby a užití energetických surovin.
Houseboats.cz - návrh, výroba a prodej Hausbótů
Aktuality MŠMT ČR
-
Čtvrtletník pro přímo řízené organizace MŠMT
Elektronický Čtvrtletník nejen pro zařízení pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy a preventivně výchovné péče a speciální školy.
-
Metodický pokyn pro statistické vykazování zkoušek dle paragrafu 113 písm. c) školského zákona v rámci předávání dat ze školních matrik
Školy budou zadávat do svých evidenčních programů informace o všech zkouškách konaných dle § 113 písm. c) školského zákona včetně jejich (ne)úspěšného výsledku.
-
Tematická zpráva ČŠI – Hodnocení rizikového chování žáků základních a středních škol
Česká školní inspekce zveřejnila tématickou zprávu Hodnocení rizikového chování žáků základních a středních škol.
-
14.3.2023 AKREDITACE REKVALIFIKAČNÍHO KURZU „DIGITÁLNÍ GRAMONOST"
Na základě potřeb trhu práce Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy akredituje rekvalifikační kurz Digitální gramotnost. Jedná se o kurz získání základů digitální gramotnosti. Podrobnější informace o akreditaci tohoto kurzu (např. učební plán, rozsah a další náležitosti žádosti o akreditaci) naleznete pod níže uvedeným odkazem.
-
AKREDITACE REKVALIFIKAČNÍHO KURZU „DIGITÁLNÍ GRAMONOST"
Na základě potřeb trhu práce Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy akredituje rekvalifikační kurz Digitální gramotnost. Jedná se o kurz získání základů digitální gramotnosti. Podrobnější informace o akreditaci tohoto kurzu (např. učební plán, rozsah a další náležitosti žádosti o akreditaci) naleznete pod níže uvedeným odkazem.
-
Sdělení MŠMT k žádostem SŠ a VOŠ o zápis jedinečných oborů do rejstříku škol a školských zařízení
-
DOTAČNÍ VÝZVA PRO OBDOBÍ LEDEN-SRPEN ROKU 2023 NA PODPORU DOUČOVÁNÍ PRO ZŠ, SŠ A KONZERVATOŘE NEZŘIZOVANÝCH STÁTEM, KRAJEM, OBCÍ NEBO DOBROVNOLNÝM SVAZKEM OBCÍ (REFORMA 3.2.3 NÁRODNÍHO PLÁNU OBNOVY)
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy zveřejňuje dotační výzvu na podporu doučování žáků pro právnické osoby vykonávající činnost základní školy, střední školy a konzervatoře, jejichž zřizovatelem není stát, kraj, obec nebo dobrovolný svazek obcí, pro podávání žádostí o poskytnutí dotace na období od 1. 1. 2023 do 31. 08. 2023. Jedná se o implementaci " Reformy 3.2.3 Doučování" prostřednictvím Národního plánu obnovy.
-
Přehled šetření v dalším odborném vzdělávání v ČR
-
Aktuality – aktualizováno 7. 3. 2023
-
Kompetenční rámec absolventa učitelství
Kompetenční rámec absolventa učitelství vznikl jako jeden z výsledků spolupráce fakult připravujících učitele s Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy na Reformě pregraduální přípravy učitelů a učitelek v ČR (více viz edu.cz/pregradual). Jedná se o dokument, který popisuje profesní kompetence, jimiž má být vybaven každý absolvent vzdělávacího programu vedoucího ke kvalifikaci učitele.
-
VÝZVA K PODÁNÍ ŽÁDOSTÍ O POSKYTNUTÍ DOTACE NA PODPORU AKTIVIT NAPLŇUJÍCÍCH ČLÁNEK 9 SMLOUVY O ANTARKTIDĚ (VYHLÁŠKA MINISTRA ZAHRANIČNÍCH VĚCÍ Č. 76/1962 SB.) PRO KALENDÁŘNÍ ROK 2023
Článek obsahuje text výzvy pro předkládání žádostí o poskytnutí dotace, vzor žádosti o poskytnutí dotace a formulář pro vyúčtování dotace ze státního rozpočtu na podporu aktivit veřejných vysokých škol České republiky v oblasti vzdělání, vědy a kultury, dlouhodobě působících v oblasti výzkumu Antarktidy. Účelem dotace je zajištění provozuschopnosti polární stanice na území Antarktidy umožňující provádění výzkumu a vývoje, nikoli však podpora výzkumu a vývoje jako takového. Text výzvy, vzor žádosti o poskytnutí dotace a formuláře pro vyúčtování dotace jsou v přiloženém souboru.
-
VÝZVA K PODÁNÍ ŽÁDOSTI O POSKYTNUTÍ DOTACE NA PODPORU AKTIVIT NAPLŇUJÍCÍCH ČLÁNEK 3 PROVÁDĚCÍHO PROGRAMU KULTURNÍ, ŠKOLSKÉ A VĚDECKÉ SPOLUPRÁCE MEZI VLÁDOU ČESKÉ REPUBLIKY A VLÁDOU EGYPTSKÉ ARABSKÉ REPUBLIKY PRO ROK 2023
Článek obsahuje text výzvy pro předkládání žádostí o poskytnutí dotace, vzor žádosti o poskytnutí dotace a formulář pro vyúčtování dotace ze státního rozpočtu na podporu aktivit veřejných vysokých škol České republiky v oblasti vzdělání, vědy a kultury, dlouhodobě působících na archeologických pracích na území Egyptské arabské republiky. Text výzvy, vzor žádosti o poskytnutí dotace a formulář pro vyúčtování dotace jsou v přiloženém souboru.
-
Sběr dat výkazů PAM – obecné informace, termíny a kontakty
-
IPs projekty z OP JAK
Níže jsou uvedeny informace o realizovaných projektech MŠMT, ČŠI a NPI ČR z Operačního programu Jan Amos Komensky. Více o projektech se dozvíte na odkazech níže.
-
P 1-04_Čtvrtletní výkaz o zaměstnancích a mzdových prostředcích v regionálním školství (výkaz nápočtový pro 1. - 4. čtvrtletí) pro rok 2023