iTEC - Jak se změní školní výuka pod tlakem moderních technologií?
Budoucnost škol a výuka dětí zajímá řadu odborníků. Jak se bude vyvíjet? Jak se změní školní výuka pod tlakem moderních technologií? Nejen zapojení počítačů a internetu, ale i nové formy průběhu výuky začínají zaujímat stále důležitější roli ve vzdělávání na základních i středních školách.
Těmito otázkami se zabývá evropský projekt iTEC (Innovative Technologies for an Engaging Classroom), který začal před 2 lety. Má zastoupení v 15 zemích z celé Evropy. Jde o dosud nejrozsáhlejší záměr snažící se pomoci školám správně nasměrovat využití vzdělávacích technologií. Spojilo se hned několik významných organizací, aby vytvořily zázemí pro plánování, sdílení informací i zkušeností, a hlavně pro tvorbu nových technologických výukových scénářů budoucnosti. Projekt řídí bruselská kancelář zřizovaná ministerstvy školství evropských zemí European Schoolnet.
Investice Evropské komise ve výši 9,5 miliónů € přináší možnost díky iTECu rozšiřovat využívání informačních a komunikačních technologií do každodenní výuky školních předmětů. Naskytne se nová možnost aplikovat zajímavé on-line aplikace zdarma. Projekt klade důraz na promyšlení výukových strategií a následnou aplikaci do praxe. Spojují se odborníci v oboru pedagogiky, technologie, psychologie, ekonomie, vědy, sociologie ale i politiky. Vyhodnocení zkušeností pedagogů a žáků bude cenným přínosem pro rozvoj v oblasti zavádění moderních technologií do škol. iTEC se soustřeďuje na novou generaci nástrojů, které by v dalších 5-10 letech mohly efektivně ovlivnit vývoj evropské školní populace. Ale funguje i jako vize do budoucna. Bere v úvahu dalších 50 let vývoje. Projektu se aktivně účastní tyto země: Rakousko, Belgie, Česká republika, Estonsko, Finsko, Francie, Maďarsko, Izrael, Itálie, Litva, Norsko, Portugalsko, Slovensko a Turecko. V rámci České republiky se již zapojila Základní škola Klášterec nad Ohří, Gymnázium Hladnov a ZŠ Hanspaulka. Přidat se mohou i další školy pomocí koordinátora z Domu zahraničních služeb. V celé Evropě je 1000 tříd, které ověřují a zkoušejí v rámci projektu vyvinuté scénáře v praxi.
ICT - Institut čistých technologií těžby a užití energetických surovin.
Houseboats.cz - návrh, výroba a prodej Hausbótů
Aktuality MŠMT ČR
-
PODNĚT K PODÁNÍ ŽÁDOSTÍ O POSKYTNUTÍ PŘÍSPĚVKU V RÁMCI FONDU VZDĚLÁVACÍ POLITIKY NA PODPORU STUDIJNÍCH PROGRAMŮ SPECIFICKY ZAMĚŘENÝCH NA PŘÍPRAVU UČITELŮ S NEDOSTATKOVÝMI APROBACEMI PRO ROK 2025
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vyhlašuje Podnět k podání žádostí o poskytnutí příspěvku v rámci Fondu vzdělávací politiky na podporu studijních programů specificky zaměřených na přípravu učitelů s nedostatkovými aprobacemi. Podnět byl zveřejněn 5. června 2025.
-
DODATEK Č. 1 K VÝZVĚ K PODÁNÍ ŽÁDOSTI O POSKYTNUTÍ DOTACE SOUKROMÝM VYSOKÝM ŠKOLÁM NA STIPENDIA V ROCE 2025
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy tímto zveřejňuje dodatek č. 1 k Výzvě k podání žádosti o poskytnutí dotace ze státního rozpočtu soukromým vysokým školám na stipendia v roce 2025, zveřejněné dne 31. 3. 2025. Předmětem dodatku je doplnění dalších povinných náležitostí žádosti o poskytnutí dotace ze státního rozpočtu ve smyslu novelizovaného zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech. Dodatek byl zveřejněn dne 4. 6. 2025
-
Dětské domovy
-
Stanovení dalších finančních prostředků pro školy zřizované krajem, obcí nebo dobrovolným svazkem obcí na rok 2025 na financování nepedagogických zaměstnanců a ostatních neinvestičních výdajů
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy stanovilo další finanční prostředky pro mateřské školy, základní školy, střední školy, konzervatoře, vyšší odborné školy a základní umělecké školy zřizované krajem, obcí nebo dobrovolným svazkem obcí na rok 2025 na financování nepedagogických zaměstnanců a ostatních neinvestičních výdajů, č.j. MSMT-12238/2025-2
-
Střediska výchovné péče
-
Čtvrtletník nejen pro zařízení pro výkon ústavní výchovy
-
Metodické pokyny a materiály
-
Pozvánka na webinář ECML: Zdroje pro hodnocení kompetencí žáků-migrantů v jejich domovském jazyce
Take part in a webinar on “Resources for assessing the home language competences of migrant pupils”
-
Organizační řád soutěží a soutěžních přehlídek žáků základních uměleckých škol
-
Pozvánka na webinář Rady Evropy/ECML: Romani Plurilingual Policy Experimentation (RPPE)
-
Povolení výuky některých předmětů v cizím jazyce
-
POSUDKY NEZÁVISLÉ ODBORNÉ KOMISE JARO 2025
Nezávislá odborná komise (NOK) je poradním orgánem MŠMT při vyřizování žádostí žadatelů o přezkoumání výsledků hodnocení maturitní zkoušky. V komisi jsou zastoupeni odborníci na vzdělávání, testologii, metodiku a didaktiku předmětů z akademické obce a odborníci z Národního pedagogického institutu ČR, kteří posuzují soulad obsahu didaktických testů s obsahem katalogů požadavků ke společné části maturitní zkoušky. Hlavním cílem činnosti NOK MZ je vystavení odborného posudku k validitě didaktických testů pro potřeby rozhodování ministerstva.
-
Ukončování vzdělávání maturitní zkouškou
MŠMT bude na tomto místě webu zveřejňovat aktuální informace týkající se maturitních zkoušek, a to jak společné části, tak i profilové části maturitní zkoušky konané na základě zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů a vyhlášky č. 177/2009 Sb., o bližších podmínkách ukončování vzdělávání ve středních školách maturitní zkouškou, ve znění pozdějších předpisů.
-
Rok 2025
-
VÝZVA č. 11 Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy k předložení žádostí o poskytnutí dotace v rámci programu 133 120 - Podprogram 133V 125 Podpora jmenovitých akcí reprodukce majetku organizací zřízených MŠMT
Věcným zaměřením výzvy je realizace akce předem definované z výčtu akcí uvedených v dokumentaci podprogramu 133V 125, které mají podstatný vliv na rovnoměrné pokrytí služeb a udržení chodu infrastruktury. Tyto akce jsou dle odborného posouzení věcných útvarů MŠMT z pozice zřizovatele jmenovitě určeny a konkrétně definovány z hlediska jejich účelu.