iTEC - Jak se změní školní výuka pod tlakem moderních technologií?
Budoucnost škol a výuka dětí zajímá řadu odborníků. Jak se bude vyvíjet? Jak se změní školní výuka pod tlakem moderních technologií? Nejen zapojení počítačů a internetu, ale i nové formy průběhu výuky začínají zaujímat stále důležitější roli ve vzdělávání na základních i středních školách.
Těmito otázkami se zabývá evropský projekt iTEC (Innovative Technologies for an Engaging Classroom), který začal před 2 lety. Má zastoupení v 15 zemích z celé Evropy. Jde o dosud nejrozsáhlejší záměr snažící se pomoci školám správně nasměrovat využití vzdělávacích technologií. Spojilo se hned několik významných organizací, aby vytvořily zázemí pro plánování, sdílení informací i zkušeností, a hlavně pro tvorbu nových technologických výukových scénářů budoucnosti. Projekt řídí bruselská kancelář zřizovaná ministerstvy školství evropských zemí European Schoolnet.
Investice Evropské komise ve výši 9,5 miliónů € přináší možnost díky iTECu rozšiřovat využívání informačních a komunikačních technologií do každodenní výuky školních předmětů. Naskytne se nová možnost aplikovat zajímavé on-line aplikace zdarma. Projekt klade důraz na promyšlení výukových strategií a následnou aplikaci do praxe. Spojují se odborníci v oboru pedagogiky, technologie, psychologie, ekonomie, vědy, sociologie ale i politiky. Vyhodnocení zkušeností pedagogů a žáků bude cenným přínosem pro rozvoj v oblasti zavádění moderních technologií do škol. iTEC se soustřeďuje na novou generaci nástrojů, které by v dalších 5-10 letech mohly efektivně ovlivnit vývoj evropské školní populace. Ale funguje i jako vize do budoucna. Bere v úvahu dalších 50 let vývoje. Projektu se aktivně účastní tyto země: Rakousko, Belgie, Česká republika, Estonsko, Finsko, Francie, Maďarsko, Izrael, Itálie, Litva, Norsko, Portugalsko, Slovensko a Turecko. V rámci České republiky se již zapojila Základní škola Klášterec nad Ohří, Gymnázium Hladnov a ZŠ Hanspaulka. Přidat se mohou i další školy pomocí koordinátora z Domu zahraničních služeb. V celé Evropě je 1000 tříd, které ověřují a zkoušejí v rámci projektu vyvinuté scénáře v praxi.
ICT - Institut čistých technologií těžby a užití energetických surovin.
Houseboats.cz - návrh, výroba a prodej Hausbótů
Aktuality MŠMT ČR
-
Seminář pro vkladatele RUV - 30. 11. 2023
-
VÝZVA PRO PODÁVÁNÍ ŽÁDOSTÍ O POSKYTNUTÍ DOTACE NA PODPORU ÚČASTI DĚTÍ NA PŘEDŠKOLNÍM VZDĚLÁVÁNÍ V ROCE 2024
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vyhlašuje Výzvu na podporu účasti dětí na předškolním vzdělávání v roce 2024.
-
VÝZVA PRO PODÁVÁNÍ ŽÁDOSTÍ O POSKYTNUTÍ DOTACE NA PODPORU ŠKOLNÍHO STRAVOVÁNÍ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍ ŠKOL V ROCE 2024
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vyhlašuje Výzvu na podporu školního stravování žáků základních škol v roce 2024.
-
Dodatek č. 3 k Výzvě k předkládání návrhů projektů v rámci Národního plánu obnovy pro oblast vysokých škol pro roky 2022-2024
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vydává Dodatek č. 3 k Výzvě k předkládání návrhů projektů v rámci Národního plánu obnovy pro oblast vysokých škol pro roky 2022-2024 (dále jen „Dodatek“).
-
Program podpory rozvoje oblasti vysokého školství pro rok 2024 a Příprava na implementaci reformy doktorského studia a Strategie řízení lidských zdrojů pro roky 2024-2025.
Článek obsahuje informace o Programu podpory rozvoje oblasti vysokého školství pro rok 2024 a Přípravě na implementaci reformy doktorského studia a Strategie řízení lidských zdrojů pro roky 2024-2025.
-
Stanovení dalších finančních prostředků pro mateřské, základní a střední školy a konzervatoře zřizované krajem, obcí nebo dobrovolným svazkem obcí na období leden-srpen 2024 na financování ukrajinských asistentů pedagoga
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy zveřejnilo ve Věstníku MŠMT č. 7/2023 materiál čj. MSMT-27655/2023-3 " Stanovení dalších finančních prostředků pro mateřské, základní a střední školy a konzervatoře zřizované krajem, obcí nebo dobrovolným svazkem obcí na období leden-srpen 2024 na financování ukrajinských asistentů pedagoga ".
-
Finanční vypořádání dotací poskytnutých Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy územním samosprávným celkům za rok 2023
Finanční vypořádání dotací poskytnutých Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy územním samosprávným celkům za rok 2023
-
Standard studia pedagogiky k získání kvalifikace učitele 2. stupně základní školy a střední školy (tzv. doplňující pedagogické studium)
V návaznosti na zveřejnění Kompetenčního rámce absoventa/absolventky učitelství ("Rámec") připravilo MŠMT aktualizaci Standardu studia pedagogiky k získání kvalifikace učitele 2. stupně základní školy a střední školy (tzv. doplňující pedagogické studium), který reflektuje profesní kompetence deklarované v Rámci a nastavuje tak požadovanou úroveň této kvalifikační cesty vedoucí k získání způsobilosti k výuce na 2. stupni základní a střední školy.
-
Standard studia pedagogiky k získání kvalifikace učitele 2. stupně základní školy a střední školy (tzv. doplňující pedagogické studium)
Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy zveřejnilo inovovaný Standard studia pedagogiky k získání kvalifikace učitele 2. stupně základní školy a střední školy (tzv. doplňující pedagogické studium).
-
VÝZVA SG 2024 PRO PODÁVÁNÍ ŽÁDOSTÍ O POSKYTNUTÍ DOTACE NA PODPORU PŘÍPRAVY SPORTOVNÍCH TALENTŮ VE ŠKOLÁCH S OBOREM VZDĚLÁNÍ GYMNÁZIUM SE SPORTOVNÍ PŘÍPRAVOU
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vyhlašuje Výzvu, prostřednictvím které mohou právnické osoby vykonávající činnost gymnázia v oborech vzdělání 79-42-K/41, 79-42-K/61 a 79-42-K/81 Gymnázium se sportovní přípravou žádat o finanční prostředky na podporu přípravy sportovních talentů.
-
POKUSNÉ OVĚŘOVÁNÍ STUPŇOVITÉHO PROPOJENÍ VYBRANÝCH OBORŮ VZDĚLÁNÍ KATEGORIE N, M VE SKUPINĚ OBORŮ VZDĚLÁNÍ 53 – ZDRAVOTNICTVÍ VE STŘEDNÍCH A VYŠŠÍCH ODBORNÝCH ŠKOLÁCH (PO M, N – OBORY 53)
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vyhlašuje v souladu s § 171 odst. 1 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, pokusné ověřování stupňovitého propojení vybraných oborů vzdělání kategorie M, N ve skupině oborů vzdělání 53 - Zdravotnictví ve středních a vyšších odborných školách (PO M, N – obory 53) č. j. MSMT-22093/2023-3.
-
VÝZVA č. 4 MŠMT k podání žádostí o poskytnutí dotace v rámci programu 133 350 Podpora zajištění vybraných investičních podpůrných opatření při vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami – podprogram 133D 352
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) vyhlašuje výzvu č. 4 pro příjem žádostí do podprogramu 133D 352 Zajištění Národního rozvojového programu mobility pro všechny. Prostřednictvím výzvy mohou být realizovány výlučně investiční akce, které byly jmenovitě doporučeny Řídícím výborem Národního rozvojového programu mobility pro všechny.
-
VÝZVA č. 3 MŠMT k podání žádostí o poskytnutí dotace v rámci programu 133 350 Podpora zajištění vybraných investičních podpůrných opatření při vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami – podprogram 133D 351
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vyhlašuje výzvu č. 3 pro příjem žádostí o poskytnutí dotace do programu 133 350 Podpora zajištění vybraných investičních podpůrných opatření při vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami - subtitul 133D 351. V tomto programu (subtitulu) poskytuje MŠMT investiční dotace na pořízení kompenzačních pomůcek a speciálních učebních pomůcek pro vzdělávání dětí, žáků a studentů s potřebou podpůrných opatření při vzdělávání a poskytování školských služeb podle § 16 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů.
-
Informace Státního zemědělského intervenčního fondu pro školy zapojené do projektů „Ovoce a zelenina do škol“ a „Mléko do škol“ pro školní rok 2023/2024
-
Výzva k předkládání žádostí o podporu projektů v rámci „Podpory zelených dovedností a udržitelnosti na vysokých školách“ komponenty 7.4 Národního plánu obnovy pro oblast VŠ pro roky 2023–2025
Článek obsahuje Výzvu k předkládání žádostí o podporu projektů v rámci „Podpory zelených dovedností a udržitelnosti na vysokých školách“ komponenty 7.4 Národního plánu obnovy pro oblast VŠ pro roky 2023–2025.