Přednášku laureáta Nobelovy ceny za chemii z roku 2002 švýcarského vědce Kurta Wüthricha bude ve čtvrtek 19. března v 15.00 hostit Masarykovy univerzita (MU) v Mendelově muzeu. Přednáška je součástí již třináctiletého cyklu Mendel Lectures, které pořádá Biologický ústav Lékařské fakulty MU ve spolupráci s Mendelovým muzeum a Fakultní nemocnicí u Svaté Anny. Tématem přednášky bude rozmanitý svět proteinů.
Foto podléhá licenci CC BY-SA 3.0
Proteiny (česky bílkoviny) jsou hlavními součástmi živých buněk ve všech organismech. Jejich funkce závisí na prostorovém uspořádání jednotlivých atomů, které je vytváří. Existuje pouze několik metod, které poskytují dostatek informací potřebných pro počítačovou rekonstrukci prostorové struktury proteinů.
Číst dál: Nositel Nobelovy ceny Kurt Wüthrich bude přednášet na Masarykově univerzitě
Tři čtvrtiny Čechů jsou znalé alespoň jednoho cizího jazyka. Nejrozšířenější je mezi Čechy jednoznačně angličtina. S velkým odstupem ji následuje němčina a pak ruština. V reálném životě se však domluví jinak než svou mateřštinou jen menší část z nich. V sociologickém průzkumu pro CzechInvest to zjistila společnost STEM.
„O úroveň jazykové vybavenosti obyvatel se z hlediska potenciální pracovní síly zajímá předem naprostá většina investorů. Česká republika je v tomto ohledu konkurenceschopná, prostor pro zlepšení tu ale je, zejména u některých profesí,“ podotýká generální ředitel agentury CzechInvest Karel Kučera.
Přes třicet zástupců akademické, průmyslové i státní sféry se v úterý 8. dubna 2014 setkalo na semináři agentury CzechInvest nazvaném „Kam kráčí výzkum a vývoj v kybernetice a robotice?“. Vystoupili na něm přední odborníci této oblasti z Českého vysokého učení technického (ČVUT) v čele s profesorem Vladimírem Maříkem.
„Šlo o první ze série seminářů, jejichž cílem je zpopularizovat užitečné vědecké výsledky u zástupců českého průmyslu, z nichž někteří projevují o současný český výzkum stále pouze malý zájem,“ vysvětluje Ondřej Votruba, pověřený řízením agentury CzechInvest.
Číst dál: Současné trendy v kybernetice a robotice představili odborníci z ČVUT
Další články...
- Byla rozluštěna prapříčina vzniku života ve vesmíru
- Na VŠB-TU Ostrava se učí i přes Facebook. Studenti si to pochvalují
- Siemens ocenil nejlepší studenty, mladé vědce a vysokoškolské pedagogy
- Roste počet informovaných rodičů, kteří před blížícími se zápisy do prvních tříd systematicky shromažďují informace a porovnávají různá pro a proti, aby pro svého potomka vybrali tu nejlepší školu. Výsledky ankety, kterou mezi 181 řediteli základních škol
Houseboats.cz - návrh, výroba a prodej Hausbótů
Aktuality MŠMT ČR
-
Zpravodaj č. 3
-
Zmocněnec pro ústavní a ochrannou výchovu
-
Zmocněnec pro ústavní a ochrannou výchovu
-
Zpráva ke zjišťování kvalifikovaných odhadů počtu romských žáků v základních školách ve školním roce 2024/2025
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy zveřejňuje výsledky šetření kvalifikovaných odhadů počtu romských žáků na základních školách k 30. 9. 2024.
-
Kvalifikované odhadů počtu romských žáků v základních školách
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen „MŠMT“) sleduje odhady počtů romských dětí, žáků a studentů v souladu s Metodikou pro sledování a vyhodnocování Strategie romské integrace do roku 2020 (dále jen „Metodika“, přijata vládou ČR 24. 10. 2016) a v souladu se Strategií rovnosti, začlenění a participace Romů 2021–2030 (dále jen „Strategie“, přijata vládou ČR 10. 5. 2021). Tato strategie vytváří rámec pro opatření, která jsou realizována k odvrácení negativních trendů ve vývoji situace značné části Romů v ČR v oblasti vzdělávání, zaměstnanosti, bydlení, zdravotní a sociální.
-
Kvalifikované odhadů počtu romských žáků v základních školách
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen „MŠMT“) sleduje odhady počtů romských dětí, žáků a studentů v souladu s Metodikou pro sledování a vyhodnocování Strategie romské integrace do roku 2020 (dále jen „Metodika“, přijata vládou ČR 24. 10. 2016) a v souladu se Strategií rovnosti, začlenění a participace Romů 2021–2030 (dále jen „Strategie“, přijata vládou ČR 10. 5. 2021). Tato strategie vytváří rámec pro opatření, která jsou realizována k odvrácení negativních trendů ve vývoji situace značné části Romů v ČR v oblasti vzdělávání, zaměstnanosti, bydlení, zdravotní a sociální.
-
PODNĚT K PODÁNÍ ŽÁDOSTÍ O POSKYTNUTÍ PŘÍSPĚVKU V RÁMCI FONDU VZDĚLÁVACÍ POLITIKY NA PODPORU STUDIA BĚLORUSKÝCH STUDENTŮ V ROCE 2025
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vyhlašuje v souladu s čl. 23 odst. 4 „Pravidel pro poskytování příspěvku a dotací veřejným vysokým školám Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy“ č. j. MSMT-842/2025-2 ze dne 29. ledna 2025 „Podnět k předkládání žádostí o poskytnutí příspěvku v rámci Fondu vzdělávací politiky na podporu studia běloruských studentů v roce 2025“. Žádost musí být předložena do 30 dnů od zveřejnění. Preferováno je předložení na souběžně zveřejněném formuláři žádosti a jeho příloze. Podnět byl zveřejněn 16. dubna 2025.
-
VÝZVA č. 10 Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy k předložení žádostí o poskytnutí dotace v rámci programu 133 120 - Podprogram 133V 122 Podpora reprodukce majetku organizací zřízených MŠMT spojená s řešením mimořádných událostí
Věcným zaměřením výzvy je realizace akcí, které souvisí s řešením mimořádných událostí investiční či neinvestiční povahy.
-
Zaměstnanci a mzdové prostředky ve školství - rok 2024
-
ÚPRAVA PRAVIDEL PRO POSKYTOVÁNÍ PŘÍSPĚVKU A DOTACÍ NA ROK 2025
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy zveřejňuje úpravu Pravidel pro poskytování příspěvku a dotací veřejným vysokým školám Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy. Úprava se týká článku 21 odst. (1) Ukazatel D: Mezinárodní spolupráce a přílohy č. 4 článek 1 odst. (1), (2) a (3) - Podmínky přiznávání stipendií v rámci programu CEEPUS. Změna umožňuje žádat o stipendia rámci nového programu CEEPUS IV včetně rozšíření možností přiznání stipendií, a to od 1. dubna 2025.
-
Statistická ročenka školství – Zaměstnanci a mzdové prostředky
obsahuje podrobné údaje o pracovnících a mzdových prostředích v příslušném kalendářním roce za školy a školská zařízení zřizované Ministerstvem školství, obcemi, kraji, soukromníky a církví. V tabulkách jsou vedeny jak souhrnné údaje, tak údaje ve členění podle druhů škol a školských zařízení, zřizovatelů, krajů (v elektronické verzi též na úroveň okresů). Pokud jsou k dispozici, jsou uvedeny i souhrnné údaje za školy ministerstev obrany, vnitra a spravedlnosti.
-
Statistické ročenky školství
Statistická ročenka školství obsahuje informace o školství v České republice z různých oblastí – výkony školství, zaměstnanci a mzdové prostředky a financování školství. Kromě standardních výstupů za daný školní / kalendářní rok je součástí souboru ročenek i Vývojová ročenka školství, kde jsou dostupné základní ukazatele v časové řadě.
-
Pozvánka na konferenci k podpoře němčiny – Německý jazykový maraton #DerDieDas
-
Studium na soukromé vysoké škole
Tato stránka obsahuje informace o studiu na soukromých vysokých školách v České republice, smlouvách mezi studentem a soukromou vysokou školou a právech a povinnostech studenta v souvislosti se studiem na soukromé vysoké škole.
-
Statistická ročenka školství – Výkonové ukazatele do roku 2024/25